1-98 Elijah Darcy punya dendam

Aku diam.Aku biarkan Zanna menunggu dalam senyap. Bilik menunggu itu sunyi. Hanya ada aku dan Zanna. Aku campak pandangan kepada foto-foto yang berselerakan di meja di depanku. Semuanya foto aku. Entah bila diambil pun aku tak tahu. Ad gambar aku sedang melintas jalan. Ada gambar aku sedang duduk mengikat tali kasut. Ada gambar aku sedang merokok. Ada gambar aku sedang bersandar pada dinding sebuah kedai.


Kedai buku.... Bookaholic.


Ada gambar aku dengan seorang perempuan. Mia.


“What happened to her?” Zanna tukar soalan. “To Mia?” Dia dapat lihat air mukaku yang berubah bila menatap gambar tadi.


Aku diam juga. Mia. Mia. Mia. Mia. Aku tak mahu memikirkan tentang Mia. Bukanlah aku mahu lupakan Mia. Mia. Mia. Mia. Tak boleh. Aku cuma mahu... fikir tentang sesuatu yang lain. Selain Mia. Mia. Mia. Mia.


Ah, boleh jadi gila aku begini!


Maka aku tukar soalan lagi, “Kenapa mereka mahu aku? Aku orang biasa. Aku bukan model.”

“You’re going to be one.” Zanna tersenyum. Dia duduk di atas meja, menghadapku. Kata Zanna, “Those talent scouts saw potentials in you. Those sponsors want to invest in you. You have the look, the body, the attitude. The aura. I rasa pun you ada bakat. Mungkin you sendiri belum nampak. You tak tahu diri you sendiri.”

Aku diam lagi. Tak tahu.

“And you’re sexy.” Zanna tambah itu dengan senyum nakal.

“Err...” Aku betulkan duduk di atas sofa. “Thanks for the compliment, I guess. Tapi aku mahu balik. Aku tak mahu jadi model.” Aku terus bangun.

“Elijah, please. Tolong I!” Zanna tarik aku sampai terduduk semula. Kemudian dia duduk di sebelah aku.

“Macam mana aku boleh tolong Zanna? By being a model?” Aku tanya, sangat keliru.

Zanna pula yang senyap.

“How?” Aku tanya lagi.

“I want to exact my revenge.” Zanna jawab.

“Err...” Aku tambah keliru.

“Miss Wirda. I nak balas dendam pada dia. That bitch! Macam-macam dia dah buat pada I. Selama ni I sabar. Tapi I nak buktikan, I have what it takes to be in this industry. I don’t just take selfish credits. I boleh buat semuanya sendiri, on my own. I bukan perampas....” Kata-kata Zanna tenggelam di situ. Emosi pula dia.

“This is not just about Miss Wirda, yes?” Aku tanya.

Zanna senyap lagi.


Aku pun. Dendam. Aku memikirkan itu. Tentang Mia. Tentang Harith. Tentang Odelia. Dendam. Aku juga ada dendam. Pada Mia. Pada Harith. Pada Odelia. Pada mereka yang telah tinggalkan aku dan sakitkan aku. Mia. Harith. Odelia.


“Aku juga mahu balas dendam.”

Zanna memandang aku satu macam.

“And to make it even sweeter for you, Zanna... Whatever they’re paying you now, I’m giving you five times more.” Aku hulur tangan.

Zanna terpinga-pinga.

“Aku mahu Zanna jadi personal assistant aku. I’m not just going to be a model. I’m a supermodel.”

Zanna sambut tangan aku.

“Deal.”

0 gossip (s):