1-107 Lama

Entah berapa minggu sudah berlalu. Hanya baru-baru ini, baru aku mampu untuk 'get a grip'. Lihat segalanya yang telah berlaku. Biar semuanya yang terjadi.

Rosa masih di kota London. Aku sudah beberapa lama di Jalan Pemberley ini.

Tidak apa. Biarkan saja.

Ini kata-kataku kini. Hari-hari awal kepulanganku dari kota London sangat perit.

Aku tidak salahkan Rosa. Walau tindakannya melulu. Walau apa yang dia lakukan bukan seperti Rosa yang aku kenal.

Emotional breakdown. Itu yang berlaku. Mungkin salahku juga. Terlalu menganggap Rosa sebagai seorang yang cekal. Bisa lakukan apa saja. Mampu harungi kesukaran yang mendatang.

Hari aku pulang, aku khabarkan padanya, 'I'll wait for you if you ever come back'. Sudah beberapa minggu. Tanpa sebarang khabar berita. Entahlah. Kini aku tertanya, adakah aku masih rasa yang sama?

0 gossip (s):