1-85 Penuh

Bulan mengambang penuh. Aku duduk di balkoni. Air teh aku letak atas meja kecil sebelah kerusi. Sayup-sayup dengar bunyi radio yang aku pasang dari dalam rumah.

Sudah lewat, tapi aku tak mampu tidur.

Jiwa sangat bercelaru. Pagi tadi dengan Mia yang menangis. Sekejap tadi Zanna pula.

Baru tadi aku nampak Zanna menangis di laman. Aku baru pulang dari kedai mamak yang lebih kurang 20 minit dari rumah. Terkejut aku bila aku lihat Zanna berbaring sambil menangis.

Bila aku sapa, laju dia pergi meninggalkan aku. Zanna berlari ke tingkat 3. Bunyi tapak kakinya berselang-seli dengan esakan.

Pintu rumahnya aku ketuk. Bimbang.

Tiada jawapan.

Aku ketuk lagi kuat.

Masih tiada jawapan. Aku sudah mula risau. Takut dia buat benda bukan-bukan.

Tiba-tiba pintu dibuka. Zanna muncul di sebalik daun pintu yang dibuka suku. Garisan hitam kelihatan di bawah matanya, mugkin dari eye shadow.

'Harith, I really need to be alone now,' suaranya perlahan tetapi tegas. Aku anggukkan kepala, tanda aku faham.

'But if you ....' pintu ditutup rapat, '...need anything, just let me know!' aku menjerit dengan harapan Zanna dengar dari dalam.

0 gossip (s):