1-24 Berdua tak semestinya lebih baik

Aku di balkoni, sendiri.
Kenapa aku bersemangat di satu saat, dan di saat yang kemudian aku menyesal? Kenapa aku rasa semuanya serba tak kena?
Aku tak patut beri harapan palsu.
Aku patut lebih berani berterus terang.

Ah, jangan nak perasan hot macam artis-artis Malaysia yang cantik. Bulu hidung pon langsung tak sama dengan Fasha Sandha atau Fazura!

Mungkin aku tak cukup mencuba. Mungkin aku terlalu layankan sangat perasaan. Bukankah aku mahu jadi seperti Rosa yang sentiasa menghargai manusia di sekelilingnya?
Abaikanlah apa yang kau rasa, hargailah dia kerana dia sentiasa ada bila kamu perlukan dia dari dulu lagi, hati kecil bersuara.

Anehnya sekeping hati. Kenapa sedih ketika sepatutnya berbunga ceria? Kenapa sebak ketika sepatutnya ketawa gembira. Kenapa rasa tersiksa ketika sepatutnya rasa bahagia?

Kenapa kebelakangan ini yang aku rasa tersiksa berganda-ganda?
Mungkinkah....?
Ah, merepek!

Ada air mengalir dari kelopak mata.
Aku sentiasa sendiri, sentiasa rasa sendiri.
Dari dulu hingga kini.

Aku masuk ke dalam, mahu tengok Crayon Sin Chan.
Sendiri.

0 gossip (s):