1-38 I will be fine

“Dell, kau tau tak yang Cikgu Azrul nak kawin?” Suri muncul entah dari mana, berbisik.
“Tau, kan semua orang dapat kad kawin dia” aku turut berbisik, takut orang lain terdengar.
“Frustnya aku! Aku baru nak minat dia”

Hah?Aku pekup mulut sendiri dengan tangan, cuba nak tahan ketawa. Suri sangat berterus terang. Padanlah teori konspirasi menjatuhkan rumah merah sudah tidak lagi kedengaran walau rumah merah kalah. Cikgu Azrul tu pengarah bahagian sukan, mana mungkin Suri marah-marah tak puas hati kalau dah jatuh hati pada pengarah projek kan?

Suri diam.

“Sorry Suri, aku tergelakkan kau” aku terus bangun dan peluk Suri. Menyesal pulak tergelakkan dia.
“Aku tak tau nak cakap apa, tapi aku harap kau janganlah sedih-sedih. Kalau kau sedih, nanti aku pun sedih. Kumbang bukan seekor, kau mesti teruskan hidup!” aku sambung lagi.

Suri ketawa.

“Apa yang kau merepek ni Dell? Aku bukan kata aku jatuh cinta kat dia lah. Aku kata, aku baru nak minat kat dia sebab muka dia comel macam Lee Jun Ki pelakon Korea tu”

Aku tergamam, malu sendiri. Malu! Nampaknya aku tujukan nasihat tu bukan untuk Suri, tapi untuk diri aku sendiri.

“Kau jangan risaulah Dell, aku ok je lah. Aku bukan kenal sangat Cikgu Azrul tu. Tak logik langsung kalau jatuh cinta pada orang yang kita tak kenal kan?”

Aku diam.
Entahlah Suri, aku sendiri sudah tidak tahu apa yang logik apa yang tidak, aku bisik dalam hati

~

Awal ku melihat
Kuyakin ini bukanlah yang biasa
Mengagumkan
Melemahkan aku melihat tatap matanya
Yang kunanti
Saat memegang tangannya
Sampai nanti
Tetap memegang tangannya

Aku tarik nafas dalam-dalam. Punyalah banyak lagu Peterpan yang best, kenapa lagu ni yang keluar?

Melemahkan aku melihat tatap matanya.
Melemahkan aku melihat tatap matanya.
Mata.
Hijau.
Gila!

Judul lagunya: khayalan tingkat tinggi, situasi aku: khayalan tingkat tinggi.

Ah, hidup mesti diteruskan!
I will be fine. Just fine.

0 gossip (s):