1-33 Kali kedua

Aku sudah tidak mampu tanggung lagi sendiri, aku mesti luahkan apa yang aku rasa. Aku mahu luahkan semua. Aku meluru ke rumah Harith, dengan misi tersemat di dada.

Aku ketuk pintu rumah Harith. Gelisah.
Pintu dibuka seminit kemudian. Harith seperti terkejut.

"Sorry ganggu. Nak mintak nombor telefon Rosa boleh?" belum pun Harith buka mulut, aku bersuara memintas. Aku cuba senyum lebar, sembunyikan gelisah di hati.

“Boleh, kejap” Harith masuk ke dalam. Aku menanti dengan sabar, sambil memandang ke arah tangga yang menghala ke tingkat enam. Sunyi, seperti biasa.

Is everything allright?” Harith muncul dengan telefon bimbitnya yang canggih.

“Eh, semua ok. Saje je nak kol dia. Rindu pulak rasa” aku sengih, menyembunyikan sebak di dada. The truth is, I really need her right now. Aku sudah tidak tahan lagi.

“Thanks ye!” aku tinggalkan Harith terpinga-pinga di muka pintu. Aku meluru ke anak tangga, sambil mata masih di telefon bimbit.

Gedebuk!!!

Sakit!
Telefon bimbit jatuh terhempas ke tangga, bateri tercerai dari badan telefon. Tercampak jauh. Aku menghempap sesuatu yang pastinya bukan simen. Susuk tubuh?

Oh Tuhan! Elijah! Aku di atas Elijah! sepasang mata hijaunya betul-betul di depan mata aku! Oh Tuhan!

Di satu saat aku rasa mahu pengsan! Di satu saat yang lain aku tidak mahu berganjak dari kedudukan pada ketika itu.

Huh? Tidak mahu berganjak? Tidak mungkin aku menikmati saat-saat itu. Tidak! Mustahil!

Lengan aku ditarik Harith. Jika Harith lima saat terlewat, pasti aku sudah mati dalam pelukan Elijah. Mati kerana jantung mengepam darah terlalu laju sehingga dada tidak mampu menampungnya lagi.

Aku terdengar nada suara Harith seperti mengomel dan aku terdengar seperti Elijah mengerang kesakitan. Aku tidak pasti. Yang aku dengar hanya degup jantung. Degup jantung aku sendiri.

“Sorry!” sebaik aku berjaya berdiri. Aku pandang Elijah tepat di mata hijaunya. Sepasang mata hijau yang hanya jauh beberapa inci dari mata aku dua minit tadi. Rasa bersalah bersarang di hati, kerana ini kali kedua aku rempuh dia. Sangat sangat bersalah.

Harith ketawa.
Elijah diam.
Kemudian Elijah senyum, dan ketawa kecil.

Aku terpinga-pinga.

0 gossip (s):