1-07 Warkah biru

Masih banyak skrip jawapan ujian yang belum habis ditanda. Bosan juga terperap dalam rumah sendiri. Nak keluar, malas.

I just need a break!
Boleh jadi juling kekal kalau terus-terusan menanda skrip jawapan. Nasib baik duduk di tingkat empat. Kalau stress, boleh ke balkoni menghirup udara yang segar sambil memandang ke arah awan berkepul-kepul yang berterbangan, memandang ke arah pepohon yang menghijau, memandang ke arah....kereta Mercedes?
Mercedes biru berhenti di depan rumah menunggu seseorang. Cermin diturunkan, nampak kelibat wanita bergaya. Pasti orang kaya. Kalau sudah bawak Mercedes, mestilah kaya, kan?
Harith muncul!
Mungkin tu girlfriend dia. Ah, biarlah dia. Malas nak masuk campur.

Tap. Tap. Tap.

Ada bunyi tapak kaki dekat pintu. Siapa agaknya?
Pintu dibuka, lengang. Yang ada hanya satu sampul biru yang jatuh ke lantai.

Surat! Siapa yang selitkan surat ni? Takkanlah abang posmen gigih sangat nak panjat sampai tingkat empat? Kan dah ada peti surat kat bawah tu? Kalau bukan abang posmen, siapa?

Dalam rumah ini hanya ada tiga penghuni, kalau bukan Harith, mesti mat saleh yang duduk tingkat satu tu. Yer, ada mat saleh duduk kat tingkat satu! Tak tau nama dia. Tak tau dia kerja apa. Tak tau dia boleh cakap Melayu ke tak. Muka hensem, tapi gayanya tak friendly. Takpe, next time kalau bertembung dengan dia, nak cuba tegur dia lah. Aku kan cikgu Bahasa Inggeris! Mesti yakin boleh cakap Bahasa Inggeris dengan dia. Paling busuk pun boleh tanya 'what is your name?'. Itu pun kalau berani lah.

Tulisan atas sampul biru kutatap.

Harley?

0 gossip (s):