1-32 Harley

Henry? Bukan. Hairi? Ah, aku terlupa. Betul-betul terlupa.

Oh, Harley! Itu nama teman lelaki Odelia. Entah kenapa aku susah betul untuk ingat namanya. Harley tampak seperti seorang lelaki yang baik. Aku tidak kenal, tidak patut pula jika aku cakap yang buruk-buruk tentangnya.

Namun aku tertanya, kenapa Odelia menangis hari tu? Ada kaitan dengan Harleykah? Atau hal lain.

Aku telefon Rosa.

'I jumpa Harley tadi,' aku ingin tahu samaada Rosa tahu akan Harley atau tidak.

'Ha? Harley ada di sini?', nada Rosa seperti gusar. Mudah aku buat kesimpulan. Maksudnya memang Harleylah punca Odelia menangis. Kalau tidak, mana bisa Rosa tiba-tiba berkata begitu.

'Ya, dia jemput Odelia tadi. I think he's a cool guy,' aku buat nada ceria. Pancingan kedua aku.

'Hmmph,' aku tahu Rosa mencebik di sebalik sana telefon. Benar, memang ada cerita tentang Harley. Aku tersenyum. Bukan kerana suka akan apa yang berlaku pada Odelia. Tapi kerana aku sudah tahu apa puncanya. Bukanlah ada kena mengena dengan aku pun. Hanya rasa ingin tahu yang membuak-buak.

'You tak tahu dia..,' sambung Rosa sebelum dia terhenti, 'oops, hey, I'm not supposed to share this with you!'

Sudah terlambat! Aku ketawa dalam hati.

'Don't worry, I won't make a bigger deal out of this,' aku bercakap seolah-olah tiada apa yang berlaku. 'Eh, you told me your dad ask you to go for the meeting in Japan?'

'Oh yeah, it is supposed to be next week, which I'm not keen on. Notis lambat. I tak ready,' Rosa mula berkongsi. See, that's the way you do it, aku tersenyum gembira.

0 gossip (s):