1-40 Luka

Aku lihat Elijah dari balik cermin. Mia berdiri di sebelah aku. Odelia baru sahaja meninggalkan kami. Mahu cari kopi. Mahu duduk sejenak. Masih lagi terkejut aku kira.

Apa dah terjadi sebenarnya? Uh, aku terasa pipiku pedih akibat bengkak. Tadi sempat aku mengerlih di cermin. Mataku lebam. Biru. Aku tidak sedar apa yang terjadi. Aku dengar ketukan kuat di muka pintu tika aku sedang mengusap-usap Chloe sambil menonton televisyen. Aku buka dan Elijah merentap kolar bajuku. Segalanya begitu pantas. Entah apa yang terjadi. Yang aku tahu, akhirnya aku terbaring di muka pintu.

Aku tersedar sedikit bila Mia menggoncang bahuku. 'Harith okey!' Mia menjerit kepada seseorang. Odelia mungkin. Mia memapah aku ke tingkat bawah dan aku lihat Elijah terbaring di muka pintu Odelia. Agaknya dalam beberapa minit, aku dengar bunyi siren ambulan. Elijah nampaknya teruk. Seperti belakang kepalanya dihentak sesuatu dengan kuat. Luka. Odelia menangis di sisinya.

Pada saat itu aku tidak tahu apa yang aku telah lakukan.

'It's not your fault, he attacked you first,' itu kata Mia tika dia memanduku ke hospital. Tika itu Odelia di dalam ambulan bersama Elijah.

'What the heck had just happened?', aku tidak bisa memahami.

Psycho agaknya Mamat Ground Floor ini, fikirku. Tiba-tiba datang bertanya aku mahu Rosa atau Mia. Ah, aku tahu yang Odelia dan Elijah mungkin sudah tahu aku keluar dengan mereka berdua sejak makan malam kali pertama dahulu. Tapi apa halnya Elijah mahu campur tangan masalah peribadiku? Rasa marahku makin bertambah bila luka di mukaku makin terasa.

Aku dan Mia diam memerhati Elijah yang masih tidak sedar.

Tiba-tiba Mia bersuara, 'Harith, I'm sorry'.

Aku makin keliru.

0 gossip (s):