1-29 Pejabat

'En Harith, ini fail yang encik minta,' hulur setiausaha baru aku.

'Terima kasih,' aku senyum.

Ini fail untuk keluaran kali ini.
Ini pula untuk keluaran akan datang. Perlu disemak.
Ini apa?

Itu jadual biasa aku jika aku turun ke pejabat. Itu sebab En Farouk benarkan aku duduk di rumah setengah minggu dan setengah minggu lagi di office. Katanya, asalkan hal-hal pejabat dapat disiapkan sebelum deadline, dia tidak kisah. Biasanya akhir-akhir bulan ni, semua material sudah dihantar untuk publishing. Sekarang kena buat untuk isu 2 bulan depan pula.

Petang sedikit aku akan keluar dengan Rosa. Aku tanya fasal Odelia sebab mereka berdua berbual panjang hari itu. Rosa membalas pendek, 'hal-hal hati dan perasaan..'

'Gaduh dengan boyfriend?' tanya aku.

'Hm..'

'Ala, takkan you tak boleh bagitau I?' kataku.

'Tak boleh la...,' jawab Rosa. Sengaja dia buat suara manja. 'I dah janji tak bagitau orang lain.'

'But she's alright yeah?,' itu yang aku ingin tahu. Rosa mengiyakan. Baguslah. Takut nanti ada pula kes orang terjun bangunan.

0 gossip (s):